Dag 1: Presentera dig själv.

En bloggutmaning, jag tyckte att det kunde vara kul att prova.. vet dock inte hur resultatet ser ut. Men 30 dagar är utmaningen och det med en ny rubrik varje dag :)

1988 den 20 Juli strax efter nio på kvällen föddes jag i Falun.
Då bodde vi på Snöklinten världens ibland bästa plats!
Vi som bodde där var förutom jag: Mamma, Pappa, mina systrar Susanne och Ann-Charlotte.
Vet att vi hade katterna Tussi och Ronja då, sen en som jag gav namnet Smulan..
Där bodde vi tills jag var fem år, då flyttade jag, Mamma, Suss och Anncha till Ludvika. Pappa vart kvar på Snöklinten ändå tills 2006.

Ett år senare började jag förskoleklass, ja jag vet! LEKIS! :P
Jag kommer inte ihåg så mycket därifrån mer än att jag träffade världens bästa där! En helt underbar tjej som inte själv vet hur underbar och bra hon är. Det är den enda som jag på riktigt har haft kontakt med under hela barndomen till nu. Vilket jag är väldigt glad över! Annars vet jag inte hur jag skulle ha överlevt mina tentor! Och mycket annat!

Sedan kom lågstadiet, Gud vilket dåligt minne jag måste ha jag kommer inte ihåg mycket alls!
Vasaskolan eller Wasaskeppet även kallat där gick jag i savannen med Anki våran lärare, jag gillade henne hon var rättvis tills de kom till matsalen då gillade jag henne inte alls.
Jag var och är väldigt petig med maten och skolan mat dög inte alls om det inte var pannkaka dock.
Kommer ihåg en gång när det var falukorv och mos och jag ville inte äta inte inte inte, så jag fick sitta kva rpå lunchrasten tills jag ätit upp, vaktade mig gjorde en fritidspedagog vilket inte hjälpte jag vägrade äta. Till slut när lektionerna började igen lät hon mig gå. 
Idag är jag inte lika petig, men att smaka något nytt med folk omkring gör jag helst inte.

Mellanstadiet
Skolbyte och en rädsla kommer jag ihåg att jag hade att jag skulle "förlora" min bästa.. vilket jag inte gjorde :)

I fyran träffade Mamma en man vid namn Peter gjorde m ig inte mycket vad jag minns, jag gillade honom. En man men en Ford mercury med fiskbensflammor. Han gav min första mobil!

I femman träffade Mamma en annan man som hette Staffan och han hade 4 barn, så det blev fullt upp efter ett tag skulle hans älsta och jag o mamma flytta ihop och då hamnade vi i Dala-Floda, första skoldagen var hemsk. Det blev bättre det var fina eller ja iaf tre fina människor där, som jag saknade mycket när vi ett år senare flyttade till Grängesberg.  Staffan och hans barn stannade i Dala-Floda, gjorde mig inte mycket då.

Efter grängesberg flyttade vi till Blötberget. sen till snöklinten, sen till gonäs, för att flytta tillbaka till grängesberg igen. Nånstans i den svängen kom Patrik in i bilden, inte värd att nämnas mycket ingen populär person i mitt tycke :P

Gymnasiet gick jag ett år på ABB inustrigymnasium, där träffade jag en kille som egentligen var det första förhållandet? (min första kärlek nämner jag inte förns imorn!) Johnny hette han och var vad jag tyckte nog den finaste på skolan. Förhållande var ganska tråkigt och efter 9 mpånader fick vi nog.
Efter ett år på ABB böt jag till NV, när jag gick där träffade jag en kille från Borlänge det förhållande höll längre, dock var det ett dåligt förhållande efter ett år ungefär förändrades det och han var inte bra för mig det visste jag men jag var rädd för att göra slut eftersom han varit våldsam innan. På en fest träffade jag Markus en kille som på nåt vis fick mig att våga göra slut med Jonas, vilket jag är glad över. Markus och jag var inte ihoo länge och efter honom träffade jag den absolut bästa killen jag vet, Mattias från första gången jag träffade honom så har han fått mig att le och jag älskar honom precis som han är. Nu bor vi i hus i Hedemora med tre katter and I love it!

Efter Nv bytte jag till Barn och Fritid många fina människor där med den finaste var/är Elina!

Nu går jag på Högskolan i Falun och läser till lärare, jag älskar det, det är roligt och sjukt jobbigt och svårt. Utmanande inspirerande och så mycket mer. Jag är säker på att jag vill jobba med barn i lågstadieåldern till en början :)


Det var en liten bit av mig. 


Kommentarer
Postat av: C

Åh så fint! <3

2010-11-16 @ 19:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0