Dag 3 Mina föräldrar

Mamma heter Kristina, kallas för Nina. Hon är den bästa Mamman, har alltid rätt hur mycket jag än vill att hon ska ha fel så har hon ändå rätt. Min blyghet har jag fått från henne, men också mitt tålamod och också att kunna välja när det är värt att ta fighten eller inte.
Hon har lärt mig allt jag kan om mat, hushåll och det mesta egentligen.
Mamma har lärt mig stå emot vad mobbare säger, att inte bry mig om och inte låta de sätta sig över en. Även att ge svar på tal har jag lärt mig av henne.
Mamma är utbildad undersköterksa och har jobbade som det i 23 år.


Min Pappa heter Karl-Arne, kallas för Kalle. Han har gett mig modet. Han har lärt mig köra skoter, motorbåt, och bil mm. Allt jag kan om datorer och teknik har jag lärt mig av honom.
Pappa har lärt mig hur man skriver på ett bra sätt. Och mycket mer.  
Pappa har jobbar i gruvan mycket, på ABB, på räfsnäs ridklubb och flera olika ställen.

Mina föräldrar är fina människor som jag inte skulle byta ut för en sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0